Etapele programului de consultanţă pentru implementarea Sistemului de Management al Calităţii conform standardului ISO 9001:2008

Imprimare

Organizaţiile care îşi propun ca obiectiv competenţa în acordarea serviciilor, creşterea satisfacţiei clienţilor, la implementarea sistemului de management al calităţii conform standardului de referinţă ISO 9001:2008, vor parcurge următoarele etape:

1. Evaluarea sistemului de management al întreprinderii

Evaluarea sistemului de management al întreprinderii se efectuează cu scopul de a stabili situaţia şi nivelul de corespundere a sistemului existent cu cerinţele standardelor ISO 9001:2008.
Conţinutul lucrărilor consultantului pe etapă Prezintă organizaţiei planul de analiză a SM existent. Consultantul în organizaţie va avea discuţii cu managementul de la toate nivelurile, va analiza documentele şi va supraveghea activitatea personalului organizaţiei în scopul asigurării:

Rezultatul aşteptat: Raportul privind situaţia şi nivelul de corespundere a sistemului existent cu cerinţele standardului ISO 9001:2008, (include deasemenea şi stabilirea neconformităţilor existente). În cadrul acestei etape vor fi făcute propuneri de îmbunătăţire a sistemului şi recomandări referitor la aprecierea proceselor şi documentarea lor.

 

2. Prezentarea cerinţelor standardului ISO 9001:2008

Asigurarea organizaţiei cu personal care posedă cunoştinţe ale cerinţelor standardului ISO 9001:2008, metodelor şi mijloacelor de realizare, precum şi deprinderi practice de elaborare, documentare, implementare şi menţinere a SMC.
Instruirea personalului responsabil de sistem în cadrul întrepinderii la următoarele compartimente:

Conţinutul lucrărilor consultantului pe etapă: Petrecerea seminarelor pentru manageri de cel mai înalt nivel, conducătorii subdiviziunilor structurale, specialişti – elaboratori de documente pe SMC (promotori).
Rezultatul aşteptat: Personal instruit conform cerinţelor standardului ISO 9001:2008.

 

3. Elaborarea programului de implementare, perfectarea structurii şi conţinutului documentaţiei sistemului de management al calităţii ISO 9001:2008

Determinarea domeniului de aplicare a sistemului de management , al calităţii, politica, elaborarea programului de implementare, documentare şi pregătire către certificarea sistemului de management al calităţii conform cerinţelor standardului ISO 9001:2008. La această etapă consultanţii împreună cu reprzentatul sistemului de managment vor stabili procesele şi procedurile sistemului de managemnet al calităţii. Vor fi luate decizii referitor la modul documentării proceselor şi stabilite linii directoare pentru îmbunătăţirea performanţei. Conţinutul lucrărilor consultantului pe etapă:

Rezultatul aşteptat: Stabilirea şi elaborarea documentelor Sistemului de Management al Calităţii. Proceduri identificate şi documentate.

 

4. Consultaţii pentru definitivarea documentaţiei sistemului de managemnet al calităţii ISO 9001

Prezentarea documentelor , în raport cu care s-au alcătuit procedurile documentare, instrucţiuni de utilizare a documentelor de către personalul responsabil de sistemul de managemnet al calităţii. Verificarea Sistemului SMC, acţiuni corective. Asigurarea cu documente cerute de standardul ISO 9001:2000, actele legislative şi normative.
Conţinutul lucrărilor consultantului pe etapă:

Rezultatul aşteptat: familiarizat cu noua documentaţie a întreprinderii; Personal ce se va conduce în cadrul activităţii de cerinţele Sistemului de Management al Calităţii.

 

5. Asistenţa pentru efectuarea primului audit intern

Stabilirea unui program anual de audit vor fi stabilite criteriile auditare, domeniul de aplicare si frecventa auditelor pe parcursul unui an.    Conţinutul lucrărilor consultantului pe etapă: Consultantul împreuna cu persoana desemnată ca auditor intern în cadrul întreprinderii verifică dacă sistemul implementat :

Elaborează un program de audit care ia in considerare: Rezultatul aşteptat: Verificarea şi raportarea în scris a faptului că sistemul a fost implementat şi întreprinderea este pregatită pentru certificarea SMC

 

6. Asistenţă pentru pregătirea certificării

Recomandări finale referitor la implementarea şi certificarea Sistemului de Management al Calităţii conform standardului ISO 9001:2008. Asigurarea conformităţii activităţii organizaţiei conform cerinţelor standardului ISO 9001:2008.
Conţinutul lucrărilor consultantului pe etapă:

Consultantul petrece un audit de consultare care cuprinde toate subdiviziunile structurale pentru asigurarea: Rezultatul aşteptat: Un sistem de Calitate implementat şi documentat pentru a fi certificat.